Menü

10 Aralık 2015 Perşembe

KÖFTELİ MAKARNA

Herkese mutlu geceler,geceler diyorum çünkü akşam yaptığım yemeği ancak bu saatte yazabiliyorum:)bu aralar birazcık yoğunuma kursum,cheesecake siparişler im falan üstüste geldi hepsine yetişmeye çalışıyorum.
Ah bir de diyet konusu var tabi;az birazcık diyet yapıyorum da bu aralar :)hem mutfaktan yemek yapmaktan uzak kalamamak hem de rejim yapmaya çalışmak hele bir de benim gibi yaşama için diil de,yemek için yaşayanlardansanız işiniz çok zorrrr kızlarcım:)
neyse ben yine çok konuştum hemen tarife geçiyorum,bugün hem doyurucu hem de iştah açıcı bi tarif paylaşıcam,basit ama görkemli:)
O zaman hadi başlayalım:)


-MALZEMELER-
-KÖFTESİ İÇİN-
  • 250-300 gram orta yağlı dana kıyma
  • bir adet kuru soğan
  • maydanoz
  • tuz
  • karabiber
  • toz kırmızı biber
-MAKARNA İÇİN-
  • Çubuk makarna
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı biber salçası
  • 1 yemek kaşığı domates püres
  • 3-4 diş sarımsak
  • isteğe göre baharatlar
  • üzeri için yoğurt
-HAZIRLANMASI-
İşe köftemizi yoğurmakla başlıyoruz klasik köfte yapıyoruz isteğimiz çekli veriyoruz,diğer tarafta makarnamız haşlamaya bırakıyoruz onlar haşlanırken biz bi yandan köftelerimizi pişiriyoruz,köftelerimiz kızarınca bi köşeye alıyoruz.Haşlanan makarnamızı süzüp(süzmeden önce suyundan alıyoruz bir bardak kadar bu hem makarna sosumuza lezzet vericek hem kıvamlandıcak)sosumuzu yapıyoruz.Büyükçe bi tavaya zeytinyağının koyup içine minik minik doğrdığımız sarımsakları ekliyoruz bir iki tur çevirip içine salçalarımızı koyp güzelce kızartıyoruz ardından domates püremizi koyup haşlanan makarnadan aldığımız suyumuzuda ekleyip pişmeye bırakıyoruz.Pişen sosumuzun içine önce köfteleri adından makarnamızıda  ekleyip harmanlıyoruz hepsini.
Büyükçe bi servis tabağına makarnamızı alıp üzerine yoğurt ve yeşiliklerle sunuyoru,işte hepsi bu kadar
AFİYET OLSUNMUŞŞŞŞ):










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder