Menü

29 Aralık 2015 Salı

EVDE KOLAY LAHMACUN

Herkese musmutlu günlerrrrr:
Bugün yine Ankara sabahına ay acaba kar yağdımı ki diyerek gözlerimi açtım fekat yine bana hüsran yine bana hasret günler:)Yılbaşında kendilerini bekliyoruz artık teşrif ederler inşallah:)
Benim için kış demek kar demek e bukadar soğuk olucaksa kar yağmalı çünküğ):
Yine lafı çok  uzattım benn ozaman hadi bugün ki minnoş tarifimize geçelimmm:
Hepimizin zaman zaman canı evde yapılan ama yapımıda oldukça zahmetli olan şeyler çeker yani çekmeli benim hep çekerde :)e hal böle olunca hem yapması kolay olsun hem zaman kazandırsın diyen bir çok insan da var,onları da düşünerekten çok kolay bi lahmacun tarifi paylaşmak istedim sizlerle umarım hoşunuza gider.
Ozaman hadi başlayalım:)

MALZEMELER:
aslına klasik bi lahmcun içi hazırlıcaz;

  • 1 adet çok çok ince kıyılmış yada robottan geçirilmiş kuru soğan
  • yarım kilo dana kıyma
  • 1 bağ ince ince kıyılmış maydonoz
  • yarımm yemek kaşığı biber salçası
  • yarım yemek kaşığı domates salçası
  • karabıber
  • buliber
  • iki diş ince ince kıyılmış sarımsak
  • 4-5 adet ince ince doğranmiş yeşil biber
  • iki yemek kaşığı zeytinyağı
  • ve yarım çay bardağı ılık su
  • tuz
VE TABİKİ İŞİMİZİ KOLAYLIŞTIRAN BURDAKİ SIRRIMIZ LAVAŞ:)

HAZIRLANMASI
ilk olarak işe fırınımızı yakarak başlıyoruz  ardından
tüm lahmacun harcının malzemelerini derin bir kabımızın içine koyup güzelce karıştırıyoruz yoğurur gibi herşey iç içe geçsin diye.
Ardından eğer tepsilerimiz büyük ise tepsimize yağlı kağıdımızı seriyoruz şayet küçük ise tepsilerimiz fırın tellerimize seriyoruz yağlı kağıtlarımızı bu şekilde.




ardından lavaşlarımızı yağlı kağıtlarımızın üzerine yerleştirip üzerlerine harcımızdan koyuyoruz,




ve bu şekilde önceden ısıttığımız fırınızıma koyuyoruz üzerleri pişene kadar pişiriyoruz.Yanına da kuru soğanla piyaz ve maydonozla serviss edebiliriz ve tabiki limon onsuz olmaz çünkü:)işte bu kadar 
Afiyet olsunmuşşşş:)


1 yorum:

  1. merhabalar bloguna benzer bir isimle blog kurarken rastladım elinize saglık bende beklerim

    YanıtlaSil