Menü

5 Haziran 2015 Cuma

-ŞEKERPARE-

Herkese merhabalar,dun otururken canim.nasil sekerpare istedi sormayin gitsin...
Gidip alim dedim sora ay dedim ben kendim yapsam ya bunu diyip girdim mutfaga☺
E hasi baslayalim ozaman☺

-MALZEMELER-
250 gram oda sicakliginda margarin
-2 adet yumurta
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-yarim bardak pudra sekeri
-1 bardak irmik
-aldigi kadar un
-ŞERBETİ İÇİN-
-3 bardak seker
-3 bardak su
-yarim limon suyu

-HAZİRLANMASİ-
ise ilk once serbetimizi yaparak basliyoruz ki serbetimiz sogusun,tencereye sekeri ve suyumuzu koyup kaynayana kadar bekliyoruz kaynadiginda limonunu sıkıp bi 10dkka daha kaynamasini bekliyoruz altini kapatip sogumaya birakiyoruz.
Ardindan hamurunu hazirliyoruz,tum malzemeleri guzelce yogurup ceviz buyuklugunde toplar yapip yagli kagit serdigimiz firin tepsimize dizim ortalarina findik yada fistik koyuyoruz 180 derece firinda uzerleri kizarana kadar pisiriyoruz.
Firindan cikardigimiz sekerparelerin ilk sicakligi gittiginde soguk serbetimizi uzerine dokup serbetin cekmesini sagliyoruz😊☺
Afiyet olsunmussss☺



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder