Menü

15 Haziran 2015 Pazartesi

-BİBER PATLICAN DOLMASI-

Herkese merhabalar,bugun sizlere gecen gunlerde yapmis oldugum dolma tarifini paylasmak istedim,eminim bi cogunuz zaten biliyodur ama bir de benim tarif listemde olsun istedim☺
Hadi baslayalim☺
-MALZEMELER-
-istege gore kisi sayisina gore dolmalik biber
-ayni sekilde patlican
-1 su bardagi pirinc
-yarik bag dereotu
-1yemek kasigi domates salcasi
-yarim yemek kasigi biber salcasi
-iki yemek kasigi nar eksisi(istege gore)
-1 tatli kasigi kuru nane
-istege gore baharatlar ben kirmizi toz biber,pul biber,karabiber kullandim
-yarim su bardagi zeytinyagi
-1 buyuk kurusogan
-sarimsak

-HAZİRLANMASİ-
patlican ve biberlerin icini oyup kenara aliyoruz,ic harcimiz icin soganlari sarimsagi yemeklik dogruyoruz ardindan dier tum malzemeleride ekleyip guzelce harmanliyoruz, iclerini cok doldurmicak sekilde ic harcindan koyuyoruz icini cok doldurmamamizin nedeni pirincler pistiginde sisiyo.doldurdugumuz sebzelerin uzerine domates yerlestiriyoruzki piserken ic harcimiz kurumasin.
Sebzelerimizi tenceremize yerlestirip uzerine sicak su ve domates salcasi gezdiriyoruz ve zeytinyagi gezdiriyoruz tekrardan.
Ocaga aldigimiz tencerenin kapaginj kapatip once yuksek ateste kaynayincada altini kisip pisene kadar pisiriyoruz.
Afiyet olsunmusss☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder