Menü

6 Nisan 2015 Pazartesi

-MERCİMEK KÖFTESİ-

      Güneşlimi güneşli misler gibi bi bahar havasıyla merhaba demek istiyorum cağnımmm Ankaramdan:) bugün sizlere mercimek köftesi tarifi vermek istiyorum...5 çaylarının vazgeçilmezi çocukluğumuzdan beri annelerimizin günlerinin başköşelerinden olan bi lezzet.
       Benim için her yemeğin bir hikayesi var yaşantımda çocukluğumdan kalan....Her lezzet her tat bana hep bişeyleri hatırlatır...Bazen bi kişiyi.bazen bir anıyı bazende uzaklara dalmamı sağlar...
       Sanırım yemek yapmayı sevmemdeki en büyük nedenlerden biride bu olsa gerek 'HER YEMEK BİR ANI'...
       Neyse ben hüngür şangır ağlamadan hemen tarife geçiyorum,hepinisiiii öpüyorummmm:)))


-MALZEMELER-
-1 kase kırmızı mercimek
-3 su bardağı su
-1 su bardağı bulgur
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1 yemek kaşığı domates salçası
-1 adet kuru soğan
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 çay kaşığı karabiber
-1çay kaşığı kimyon
-1 diş sarımsak
-1 tutam ince kıyımış maydonoz
-1 tatlı kaşığı pulbiber
-1 çay bardağı dolusu zeytinyağı


-HAZRILANMASI-
   Mercimeği suyla haşlıyoruz yumuşayana kadar ocaktan indiriyoruz,haşlanan mercimeklere bulgurumuzuda ekleyip bulgurun şişmesini bekliyoruz bulgurlarda yumuşayana kadar.Ardından baharatlarımızı ekliyoruz bir kenara alıyoruz.Diğer tarafta ocağımıza tavamızı koyuyoruz yağımzıı ince ince doğradığımızı soğanları ve sarımsakları koyup soğanlar pempeleşene kadar kavuruyoruz.Ardından salçamızı ekleyip güzelce kavuruyoruz
    Kvrulan salçalı sosumuzu mercimekli harcımızın üzerine döküp güzelce yoğuruyoruz birbirine geçene kadar tüm lezzetler.Ardından ince ince kıydığımız maydonozlarıda ekleyip güzelce harmanlıyoruz.Ardından fotoğrafta gördüğünüz gibi şekiller verip servis tabağımıza alıyoruz.
Üzerine limon sıkarak yiyoruz çok çok daha güzel oluyo bu şekilde.Veeee  gözlerimizi kapatıp anılara dalarak bu lezettin keyfini çıkarıyoruzzz :)
     Afiyet olsunmuşşşş:))))
     












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder