Menü

10 Şubat 2015 Salı

-SUFFLE TARİFİ-

-SUFFLE TARİFİ-
Herkese merhabalar,karli bi Ankara sabahina uyanmanin mutlulugunu yasarken icimizi isiticak bi tatli yapmak istedim.hemen tarife gecelim😊

-SUFFLE TARİFİ
-MALZEMELER-
-3 adet yumurta
-80 gram bitter çikolata
-3 yemek kaşığı tereyağı
-3 yemek kaşığı un
-3 yemek kaşığı toz şeker
-1/4 çay kaşığı tuz
-1 paket vanilya
-Pişirme kaplarını yağlamak icin-
-1 yemek kaşığı tereyağı
-1 yemek kaşığı un

-HAZİRLANMASİ-
Tereyağı ve küp şeklinde kesilmiş bitter çikolatayı, kısık ateşte eritiyoruz.Eridikten sonra ılımazi için 2 dakika kadar bekletiyoruz.
Yumurtaları, toz şeker ilave ettikten sonra bir mikser yardımıyla krema haline gelene kadar çırpıyoruz.
Çırpılmış yumurta karışımına eritilmiş tereyağı ve bitter çikolatayı ekliyoruz.
Elenmiş un, vanilya ve tuzu katıyoruz.Tüm malzemeyi bir spatula yardımıyla hızlıca karıştırıyoruz.
Porsiyonluk fırın kapları kullanabiliriz ben kucuk guvec kaplarda yaptim. öncelikle tereyağı ile yağliyoruz. Üzerlerine un serpiştirioruz.Unun fazlasını silkeleyerek alıyoruz.
Sufle karışımını, kapların üzerinde iki parmak kalınlığında pay kalacak şekilde paylaştıriyruz.
Önceden ısıtılmış 200 derece fırında akışkan kıvamını koruması için sufleleri, 8 dakika kadar pişiriyoruz.Fırında bekletmeden alıyoruz.
Oda sıcaklığında 1 dakika kadar beklettikten sonra ters çevirerek servis tabağına çıkartabiliriz ben kaplarda servis ettim😊
Afiyet olsunmus😊 








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder