Menü

13 Ocak 2015 Salı

-KISIR TARİFİ-

-KISIR TARİFİ-
Herkese merhabalar bugun sizlere en çok sorulan bi tarif olan kisirla merhaba demek istiyorum...bizim evde nerdeyse haftada bigun mutlaka olur cay saatlerinde☺
Ozaman hemen tarife gecelim...

-MALZEMELER-
-kisirlik bulgur(ben bulgur oranini kisi sayisina gore kucuk cay bardagiyla ayarliyorum,onu da her kisi icin bi cay bardagi bulgur koyuyorum)
-1,5yemek kasigi biber salcasi
-1yemek kasigi domates salcasi
-1tane rende domates
-1tane sarimsak
-yesil sogan
-maydonoz
-nar eksisi
-yarim limon
-zeytinyagi olmali kesinlikle siviyag diil zeytinyagi
-tuz
-kuru nane
-pulbiber
-karabiber

-SERVİS EDERKEN-
-turp
-haslanmis lahana yada marul
-tursu bizim vazgecilmezimiz


-HAZİRLANMASİ-
Once bulgurumuzu islatiyoruz kaynar suyla asla islatmiyoryz bulgur piser hafif ilik suyla islatiyoruz ve cok fazla su koymuyoruz hafif uzerini kapatmasi yeterli...hafif tuz atip uzerini kapatiyoruz yarim saat boyle bekliyo bulgurumuz bi kosede yumusuyo...
Bulgur islanirken yesilliklerimizi dogruyoruz mumkun oldugunca kucuk olsun ama.Yumusayan bulgurumuza salcamizi,domatesimizi,sarimsagimizi,baharatlarimizi koyup guzelce yogutiyoruzki malzemer birbirine gecsin.Ardindan nar eksisini,limonu ve yagini koyup tekrar yoguruyoruz bu noktada tuz yag ve eksilik oranini kendi damak tadiniza gore ayarlayabilirsiniz,ama ben bol nar eksili seviyorum boyle daha lezzetli oluyo☺
Ve son olarak yesilligimizide ekleyip cok sıkmadan haififce karisyiriuoruz yesilligi ezmeden.turp lahana marul ve tursuyla servis edebiliriz...
Afiyet olsunmuş☺☺☺

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder