Menü

30 Aralık 2014 Salı

-EV USULU BEYTİ-

         -EV USULU BEYTİ-

Herkese merhabalar,mutlu haftalar...umarim sizde benim hibi sendromsuz bi pazartesi geciriyosunuzdur☺en sevdigim aylar ve gunler icindeyiz,yilbasi kafasi ah kar yagarmi beklentisi ve yilbasi hazirliklari ☺ben de bunu dusunerek belki yapmak isticeginiz lezzetli ve guzel bi tarifle yilbasiniza ve sofraniza renk katmak istedim,umarim hosunuza gider☺ozaman hemen tarife gecelim
Simdiden herkese iyi yillar☺☺


-EV USULU BEYTİ-


-MALZEMELER-
👉harci icin(normalde kofte harci kullaniliyo ama ben farkli bi harc hazirladim)
-250 gram kiyma
-2adet sogan
-3-4 tane yesil biber
-2 adet kapya biberi
-1yemek kasigi domates salcasi
-1tatli kasigi biber salcasi
-baharat tuz zeytinyag 👉👉hamuru icin
-Yarım kilogram un
-1 yemek kaşığı yaş ya da kuru maya
-1 tatlı kaşığı tuz
-Alabildiği kadar su
(Hamuru kendiniz yapamam derseniz ya hazir yufkayla yada hazir lavaslarla yapabilirsiniz ben kendim actim hamuru)
👉👉sosu icin
-1corba kasigi tereyag
-1tatli kasigi kirmizi toz biber
👉👉hazirlanisi
Ilık suyun içine mayayı alın ve eritin. Tuzu ekleyin. Yumuşak bir hamur edecek kadar un ekleyerek yoğurun. Hazırladığınız hamurun üzerini örtün ve 1 saat kadar dinlendirerek mayalandırın.  Hazırladığınız hamurdan  yumurtadan biraz büyük parçalar kopartın. Kopardığınız hamur parçalarını açın. Saç ya da tavada pişirerek lavaş ekmek hazırlayın.

Kebabın ic harci için tavaya yagi koyun sirayla once kiyma sora sogan ve biberleri en son salca ve baharatlari koyarak pisirin İsterseniz maydanoz da ekleyin.  Hazirladigimiz harci her bir  lavaşın içine yerleştirerek rulo şeklinde sarın ve daha sonra bunları yaklaşık 2 santimetre genişliğinde kesin ve borcama  dizin.180 derece firibnda uzeri hafif kizarana kadar pisirin...bu arada Az tuz ile yoğurdu çırpın ve tereyagli biberli sosunuzu hazirlayin...firindan cikardiginiz beytileri servis tabagina alin ve uzerine teragli sosu gezdirin afiyet olsunmuş😊

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder